Refund policy/ Cancellation policy
Cancellation / Refund Policy
The Officers Adda
Effective Date: 14/10/24
Cancellation Policy
The Officers Adda believes in assisting its customers as much as possible and therefore follows a flexible cancellation policy. As per this policy:
- Cancellation requests will be accepted only within 1 hour of placing the order.
- If the order has already been completed or if the shipping process has been initiated (either by us or by vendors/representatives appointed by us), the cancellation request will not be entertained.
- Cancellation is not allowed for products offered under special discounts or promotions—for example, those provided during occasions like Holi, Diwali, or specific examination events. These are limited-time offers and are therefore non-cancellable.
- If the product you receive is not as shown on the website or does not meet your expectations, you must notify our customer support team within 24 hours of receiving the product.
- Our customer service team will review your complaint and take appropriate action.
Refund Policy
The Officers Adda does not have a general refund policy.
Refunds will be processed only in cases where multiple payments have been made for the same item.
रद्दीकरण / धनवापसी नीति
The Officers Adda
प्रभावी तिथि: 14/10/24
रद्दीकरण नीति
The Officers Adda अपने ग्राहकों की सहायता करने में विश्वास रखता है और इसलिए एक लचीली रद्दीकरण नीति अपनाता है। इस नीति के अंतर्गत:
- किसी ऑर्डर को रद्द करने का अनुरोध केवल ऑर्डर देने के 1 घंटे के भीतर ही स्वीकार किया जाएगा।
- यदि ऑर्डर पूरा हो चुका हो या हमने शिपिंग प्रक्रिया प्रारंभ कर दी हो (चाहे हमारे द्वारा या हमारे द्वारा नियुक्त विक्रेताओं/प्रतिनिधियों द्वारा), तो रद्दीकरण अनुरोध स्वीकार नहीं किया जाएगा।
- विशेष ऑफर वाले उत्पादों के लिए रद्दीकरण स्वीकार नहीं किया जाएगा, जैसे कि होली, दिवाली या किसी विशेष परीक्षा के अवसर पर दिए गए ऑफर। ये सीमित समय के लिए होते हैं और इनमें रद्दीकरण की अनुमति नहीं होती।
- यदि आपको प्राप्त उत्पाद वेबसाइट पर दिखाए गए अनुसार नहीं है या आपकी अपेक्षाओं पर खरा नहीं उतरता है, तो कृपया उसे प्राप्त करने के 24 घंटे के भीतर हमारे कस्टमर सपोर्ट को सूचित करें।
- हमारी कस्टमर सर्विस टीम आपकी शिकायत की समीक्षा करने के बाद उचित निर्णय लेगी।
धनवापसी नीति
The Officers Adda के पास कोई सामान्य धनवापसी नीति नहीं है।
धनवापसी केवल उन्हीं मामलों में की जाएगी, जब आपने किसी एक ही वस्तु के लिए एक से अधिक बार भुगतान किया हो।